De 3 populairste modemerken bij jongeren
De feestdagen komen er weer aan en het kan soms lastig zijn om een cadeautje te vinden voor een familielid, vriend of vriendin. Wanneer we aan kerstcadeautjes denken zijn geurtjes, kledingstukken of badartikelen vaak wel een goede optie. Wanneer u graag aan bijvoorbeeld uw kind een kledingstuk wilt geven kan het lastig zijn om de juiste stijl uit te zoeken zonder dat je het aan hun hoeft te vragen. Hieronder heb ik 3 populaire modemerken onder jongeren beschreven die vaak een heel erg tevreden glimlach op het gezicht van degene toveren die het ontvangt. De merken die hieronder beschreven zijn, zijn wat aan de prijzige kant. Dit komt doordat het wat luxere modemerken zijn, maar ze zijn nog altijd goedkoper dan bijvoorbeeld een Gucci of Vuitton. Het gaat dan ook om de merken BALR, Daily paper en Tommy Hilfiger.
BALR
BALR is een merk opgericht in 2013 door de beroemde voetballer Demy de Zeeuw. In samenwerking met Gregory van der Wiel en Eljero Elias heeft Demy het merk tot een ware must have voor jongeren gemaakt. Het woord BALR betekent rijke voetballer met een luxeleven. “Iedereen kan het in principe dragen. Het is meer een lifestyle die we claimen. Een baller staat voor een porttalent dat een leve leidt met veel geld, mooie auto’s, grote huizen en knappe vrouwen. Een beetje zoals mijn leven. Het idee is dat BALR een net zo succesvol gevoel geven aan de drager als dat van een voetballer”.
Daily paper
Daily paper werd in 2010 opgericht door de drie vrienden Hussein Sulaiman, Abderrahmane Trabsini en Jefferson Osei. Deze drie mannen begonnen met dit merk zonder enige kennis van mode en met maar een doel: de Afrikaanse stijl populairder maken. Wat veel mensen niet weten is dat Daily Paper van oorsprong een lifestyle blog was waarin de vriendin mode en dingen besproken die hun leuk vonden en niet per se wat op dat moment ‘hot’ was. Het merk wordt tegenwoordig door bijna iedereen gedragen zoals bijvoorbeeld beroemde DJ’s,
Tommy Hilfiger
Anders dan de merken hierboven is Tommy Hilfiger al een wat langer bestaand modemerk. Tommy opende op zijn achttiende al een modewinkel en startte in 1985 zijn eigen modemerk. Zijn boodschap: hij zou de nieuwe Calvin Klein worden. Nu meer dan 20 jaar verder Heeft tommy en net zo succesvol merk en stijlvolle kledinglijnen. Dit zou een geschikt cadeau zijn voor mensen die niet per se van de moderne stijl houden, maar graag een touch van de oude stijl terugzien.